قصه المسجد الاقصى والجن ؟
كنت ماشى فى شارع وعمرى 18سنه بالرؤيه ء وسمعت فى تسجيلات اسلاميه واحد يقف وسط اثنين يقول الناحيه امامه للقصص وخلفه للقران دخلت وقفت بظهرهم انظر على اشرطه القران جاء رجل من خلفى مد يده ليجيب لى الشريط فحفت فى كتفى قلت له احترس قال انا اسف قلت له احترس قال انا اسف كررها قال ممكن اساعدك قلت له لا فكررها ثلاث مرات قلت له خلاص ماشى قال لى انت بدور على شريط ايه
قلت له بدور على شريط سوره الصافات ويكون مكررثلاث مرات
قال لى ايه المشكله
قلت له معمول لى سحر السحر مفكوك والجن مشراضى يخرج
قال لى الصافات اتعرفت مشكلتها الكل دلوقتى عرف مشكلت الصافات مشكلتها فى اول كم ايه وايتين بالنصف وخلاص فى شريط احسن قال تعال معايه دخلت معه فرايت شريط مكتوب عليه
-هود_يونس _تقريبا يوسف ___اول ما نظرت على كلمه يونس وجدتها اكبر من الشريط
قلت له ده يونس قال لى اصبر _قلت ده يونس قال لى اصبر اصبر اصبر فى شريط احسن
مد يده وراء صف شرايط واخرج شريط مكتوب عليه يونس مكرر3مرات قلت له يونس مكرر3مرات قال نعم يونس مكرر3مرات على الشريط قبه قلت له هى دى قبه المسجد الاقصى قال لا مين القال دى قبه المسجد الاقصى دى شبها لاكن مش دى قبه المسجد الاقصى
تحت القبه يوجد ثلاث علامات صفراء قال لى العلامه الاولى قريبه من المسجد الاقصى قال العلامه الثانيه قريبه من المسجد الاقصى
اما العلامه الثالثه فبين نصفها بصابعه واخفى نصفها وقال دى بعيده خالص عن المسجد الاقصى وفتح الشريط واغلقه لونه اصفر من الداخل ومكتوب عليه يونس مكرر3مرات على قاعدته ثم قال لى دخلت التسجيلات هتدفع الحساب قلت له سمعت واحد بيقول الناحيه امامه للقصص وخلفه للقران قال لى اثبت لى ان فيه احد اتكلم فى التسجيلات نظرت على الثلاثه الموجدين خلفى وجدتهم اختفوا من التسجيلات قال لى اثبت لى ان فيه احد اتكلم فى التسجيلات واثبت لى ان فيه احد دخل التسجيلات قبلك واثبت لى ان فيه حد موجود فى التسجيلات والتسجيلات دى كلها قران دخلت التسجيلات هتدفع الحساب وحساب عسير انتهت خلاص الراجل زعل وغضب وحذن لانى دخلت التسجيلات رغم ان التسجيلات ملهاش باب او عتبه ومفتوحه على الشارع وقلت له الباب وجدته مفتوح دخلت قال لى الباب مفتوح على الشارع من زمان ومحدش بيدخل انت بالذات وبالاخص اول واحد يدخل التسجيلات وانت الهتدفع الحساب وهتدفع حساب عسير
المهم انا اتوترت شويه فخبط على كتفى 3مرات وقال لى اهدا اهدا انت بتغضب بسرعه ليه تعال معايه بص على الشارع فرايت امراه وجهها نور شعرها جميل تلبس ملابس ضيقه نظرت عليها اسرعت فى مشيها _حفت بكتف امراه تخينه دخلت فيها اختفت
التخينه كانت مغطيه شعرها ملابسها ضيقه جدا كا ما انظر عليها توسع الملابس فمرت فزعلت فقال لى انظر على الشارع قلت لا قال انظر على الشارع
فرايت شاب يلبس فانله سوداء رقبه طويله شويه يشبه الاسرائيليين مر عكس الحريم كان ماشى لوحده
قال انظر على الشارع قلت لا قال انظر على الشارع
فرايت واحد يلبس فانله حمراء شعره احمر رقبته طويله شويه يشبه الالمان مر عكس الاسرائيلى اى خلف النساء قال انظر على الشارع قلت خلاص قال انظر قلت خلاص
قال لى خلاصى تعال معى فدخلت التسجيلات معه فقال لى التسجيلات دى اكبر تسجسلات اسلاميه موجوده على الارض كلها قران
قال لى ايه المشكله قلت معمول لى سحر السحر مفكوك والجن مشراض يخرج قال لى نام على الارض نمت بالطول _مسك الشريط وحركه على رقبتى وقال يونس مكرر3مرات اخرج
خرج الجن ونام بجانبى على الارض خرج الجن بالعكس واكبر شىء فيه راسه ووقف على جنبه الايمن ثم ارتمى بجانبى على الارض خرج من ناحيه جنبى الايسر ونام بجانبى على الارض ولاكن لف بالهواء شويه وخد خبطه من قوه رميته على الارض كان هيموت فيها
الجن مخلوق زينا بالضبط لونه اسود لاكن وجهه فيه اختلاف يشبه وجه القطه وليه انف واذن وكل شي المهم قال لى قوم اقف فوقفت
قال لى هذا هو الجن المشراض يخرج قلت ليه انت لم
تقراء او تضرب قال انا لا اقراء او اضرب بالاشاره اقول اخرج يخرج قولت له وبتشاور بايه قال بعصا او حديده او بصباعى قلت له الجن الانتى مسكته رسول الله مقدرش يمسكه
قغضب واحسيت انه سيضربنى بالكف فقلت فى نفسى ارفع يدى حتى لا ينزل الكف على وجهى فوجدت يدى شلت فخبط على كتفى وقال لى متقولش ان رسول الله مقدرش يمسك الجن قول ان الجن كان بيروح وبييجى _قلت فعلا الجن كان بيروح وبييجى 3مرات وهوا يقول وانا اكرر
قال لى ثانى هام انا مليش دعوه بالفات قال تعال اقف بجانبى فوقفت على يمينه
اوال ما شفت الجن قلت الله الجن ده مكلبش
قال مين القال الجن ده مكلبش
انظر على قدمه فلقيت مفيهاش حاجه
قال انظر على يديه وجدت مفيهاش حاجه
قلت فعلا مش مكلبش
قال لى اتاكد من الكلام قبل ما تقوله
ومد يده ناحيه جنبه الايمن جاب لى عصا فضه قال استلم العهده
سلم لى العصا واعط لى الشريط
نظر فى قوره الجن _قال جن متمرد وعنده اصابتان اصابه بالركبه واصابه تحتها اضربه عليها يخرج معاك بسرعه
قال لى انت بتضرب الجن ده على ايه
قبل ما انطق الكلام ومجرد ما فكرت فيه
قال لى انت بتضرب الجن ده على اكتافه وزراعه اليمين
قال لى انت بتعب نفسك اقوى حاجه فى الجن ده اكتافه وزراعه اليمين
اضربه على مكان الاصابه يخرج معاك
وجلست احرك بالعصا ولاكن مدربتوش
وفجا جلس ينظر الى قوره الجن وقال لى انت حكيت مع الجن ده قبل كده
قلت له مهوا- اصل
قال مهوا ايه واصل ايه ده جن متمرد عارف يعنى ايه جن متمرد يعنى ليه قرون
فيه نوعيه من الجن كل ما تحكى معاها تتمرد عليك النوعيه دى متحكيش معاها خالص او اقول لك شىء بلاش تحكى مع الجن خالص يبقى احسن واشار فى وجهى بغضب
قال للجن طلع قرونك 3مرات ___مرديش الجن يخرج قرونه
خطف العصا منى فى لحظه واشار على قورته اليمين واليسار طلع له قرنين حمراء شرار
قلت له الله ده طلع ليه قرنين حمراء واختفوا فى لحظه
قال لى(مفيش اى جن مخلوق على الارض يقدر يطلع قرونه قدامى)
قلت لو حاول قال مستحيل نهائيا
بصيت على الجن وجدته بيحرك عنيه يمين ويسار
قلت له _قبل ما اتكلم
قال لى انت عارف الجن بيحرك عنيه يمين وشمال ليه
علشان يشوفنى بيها ويشوفنى انا بس بيها ده المصرح ليه
مصرح عنيه تتحرك يمين وشمال علشان يشوفنى انا بس بيها
شوف صباع الجن الصغير فين قدام الجزمه بتاعتى
وهوا سامع الكلام خليه يحرك صباعه الصغير بس
ومجرد ما جلس ينظر فى قورت الجن واقترب منها جلس الجن يبكى لاكن مكنش بيطلع صوت _او بيتنفس انا مكنتش عارف الجن ده عايش كيف مبيتنفس خالصى
المهم رجع وقف خلفى وقال لى انا مطلوب من اتعرف على الجن واتعرفت عليه
وقلت بالمره اشوفك وشفتك
وقف ورائى وسلمنى الشريط 3مرات وقال دى العهده بتاعتى العصا والشريط
ومتفرتش فى الشريط لوا فرط فى الشريط هتندم طول عمرك ومجرد الجن ده ما يخرج هسلمك للرجل البيسجل
قلت مين الراجل ده مشعايز اقابله قال ده راجل معاه دفتر كبير هيسجل اسمك وشويه ارقام
ده راجل كويس وقابلنا كلنا وسالنا
قلت الراجل ده مشعايز اقابله قال لى لازم تقابله ان قلق منه ليه ده راجل كويس خلاص ممكن يقابلك ويسالك
او يسلم عليك المهم اخرجت له ريالات قديمه العليها صوره الملك فهد وقلت انا معايه فلوس كثيره ممكن ادفع حساب الشريط قال لا
فاخرجت له 7ريالات منها 5جديده وريالين قديمين الخمسه كان عليها صوره الملك عبدالله فنظر على الصوره ومصافى البترول وتبسم وعندما راى رقم 5 قال لى شيل الفلوس دى من وشى احنا مبنخدش فلوس من حد
ملحوظه وهوا واقف على راس الجن لم يضحك او يبتسم نهائيا
__________________________________________________ _
بعدها فى ثانى يوم
نمت وكنت مهمموم وحذين
فسمعت صوت عالى جدا يقول لى انت نايم زعلان ليه
قلت جاء لى رجل امس وقال اقراء سوره يونس 3مرات وهتشفى
وانا قراتها7مرات ولم اشفى
فقال لى اجتهد فى القراءه
قلت هو قال لى اقراءها3مرات وانا قراتها7مرات
قال لى اقراء سوره هود
فقال اقراء السوره القال لك عليها وسوره قبلها وسوره بعدها يوسف
انت مشعارف يوسف يوسف يا اخى معقول مشعارف يوسف
مصرى اعذب مقيم بالسعوديه 29سنه
===============================
بسم الله الرحمن الرحيم
أخي الفاضل الكريم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أولا عفوا ومعذرة على التأخير
وخيرا رأيتم وشرا توقيتم خير لنا وشر لاعدائنا
وإنما نجيب بالظن والظن يخطئ ويصيب
والعلم عند الله إن صدقت الرؤيا وصدق تأويلنا
يدل مجمل الحلمين على أحد أمرين إما رجل جان من الصالحين يحاول مساعدتك أو رجل جان من الشاطين يحاول إستدراجك لتعلم السحر وستأتيك أحلام في المستقبل تبين لك الفرق بينهما . والله تعالى أجل وأعلى واعلم ونسبة العلم إليه أفضل وأكمل وأسلم . |